Meny

NY GRAFISK PROFIL TILL STATLIG MYNDIGHET

Jordbruksverket

I konkurrens med några av landets främsta designbyråer fick Helikopter uppdraget att ta fram Jordbruksverket nya grafiska identitet. Ett arbete som nominerade oss till Svenska designpriset 2010. Men uppdraget skulle inte ta slut där. EU och Jordbruksverket ville utveckla den svenska landsbygden – företagare, föreningar, invånare m fl – genom ett rejält tillskott, hela 470 miljoner kronor. Det handlade om att fram t o m 2013 stötta allt från bredbandsutbyggnad till energiomställning och utveckling av matturism. Vårt uppdrag var att med en tämligen snäv reklambudget få upp landsbygdsbornas ögon för de nya möjligheterna och uppmuntra dem att söka mer information – och i slutänden ansöka om stöd.

Kund

Jordbruksverket

Kategori

Grafisk identitet

Kontor

Piteå

Jordbruksverket Logo
BILDBANK
Ko
Skogsbruk
jordbruk
ILLUSTRATIONER

I kampanjen för att utveckla den svenska landsbygden valdes ett handtecknat manér, signerat Helikopter som klart stack ut från det man förväntar sig från ett statligt verk.

Illustration 1 Jordbruksverket
Jordbruksverket illlustration 2
Dela