Meny

Upplevelsen börjar på webben

Lapland Resorts

Riktiga fjälläventyr ska självklart upplevas live, men resan börjar på webben. Helikopter Brand Design och Helikopter Social Generation har på uppdrag av Lapland Resorts designat och utvecklat nya sajter för Riksgränsen och Björkliden.

Vi identifierade och la stort fokus på säljdrivande funktioner och genomtänkta mobilfunktioner, till exempel platstjänster för ökad försäljning ”på plats”. Med avskalat innehåll och siktet inställt på konvertering blev resultatet en sajt med lägre behov av löpande innehållsuppdateringar och med sänkta resurskrav för administration.

Kund

Lapland Resorts

Kategori

Webbdesign

Kontor

Piteå

laplandresorts_screens
Mobile first

Björklidens och Riksgränsens sajter designades enligt ”mobile first”-principen. Det innebär att mobila enheter är utgångspunkten, att överflödig information skalas bort och tydliga funktioner för de viktigaste ingångarna skapas. Resultatet blev tre sajter på samma plattform med intressant och säljande design även i mobilformat.

Lapland Resorts, knappmeny
Snörapporten

Smarta och kundnyttiga snö-, väder- och pistguider med webbkameror för översiktlig och minutfärsk koll på fjället.

Snörapporten
Geostyrning

Geostyrning ger möjlighet till effektiv presentation av utbudet när gästen på plats. Tack vare det kan man hela tiden ha full koll på inspirerande aktiviteter, var den godaste lunchen serveras och mycket annat.

laplandresorts_geostyrning
Boka online

Vi anpassade sajternas innehållsstruktur för att öka antalet onlinebokningar. Här prioriterade vi tydliga funktioner med högt fokus på paketerbjudanden och tydlig information.

laplandresorts_mobiles
Dela