Meny

”JAG ÄR EN SPARBANK”

GENERATIONSFILMEN ”JAG ÄR EN SPARBANK”

REKLAMFILMSPRODUKTION OCH VARUMÄRKESSTRATEGI
2014 tog Helikopter fram en strategi för att differentiera Sparbanken Nord från andra banker. Med konceptet ”Vi är en sparbank” blev det tydligt att inga vinster går till aktieägare utan istället återinvesteras i regionen genom breda satsningar på föreningar, näringsliv och kultur.

Kund

Sparbanken Nord

Kategori

Reklamfilmsproduktion, varumärkesstrategi

Kontor

Piteå, Skellefteå

För att befästa positionen nyttjades olika kommunikativa grepp, till exempel imagestärkande budskap som ”Hemmabanken”, profilering av konsumtionslån samt kampanjer som ”Kundmiljonen”. Under 2019 lanserades sedan filmen med syftet att ytterligare stärka sparbanksbudskapet samt bygga intern stolthet och extern kännedom. Allt för att fortsätta berätta den sanna historien om Sparbanksidén och hur den särskiljer sig från affärsbankerna än idag. Så som Sparbanken Nord alltid gjort, ända sen starten 1852.

Nybilsbanken
26-fotsbanken
Hemmabanken
Kulturbanken
Dela